Rodzinna Olejarnia Olini.pl
0
Twój koszyk

Twój koszyk jest pusty

WYBIERZ SWÓJ PIERWSZY PRODUKT

Kod rabatowy podasz w kolejnym kroku
Wartość zamówienia 0,00 zł Kontynuuj zakupy
02-03-2021  |  Zuzanna

Kimchi, z czym jeść i jak podawać?

Domowe Kimchi Olini to kolejna probiotyczna, żywa kiszonka, która przygotowujemy ręcznie i tradycyjnie. Kimchi to świetny dowód na to, że jedzenie, może być także genialnym doznaniem smakowym. Przyjemnie sfermentowana, pikantna, słodka, słona i kwaśna jednocześnie - po prostu pyszna! Kimchi jest gotowe i można je jeść wprost ze słoika (pamiętajcie, by kimchi przechowywać je w lodówce)! Ale uwaga: kapusta kimchi, choć bardzo wyrazista, świetnie współgra z innymi produktami i może stać się składnikiem wielu ciekawych dań. Dziś dzielimy się z Wami naszymi sprawdzonymi pomysłami na dania z kimchi!

Spis treści:

  1. Domowe Kimchi Olini
  2. Kimchi, z czym jeść?
  3. Zupa kimchi
  4. Kanapka kimchi
  5. Bibimbap z kimchi
  6. Surówka Kimchi
  7. Kimchi właściwości

Domowe Kimchi Olini

Co to jest Kimchi? Poczytajcie TUTAJ.

Choć opieramy się na tradycyjnej, koreańskiej recepturze, Kimchi Olini powstaje z surowych, polskich warzyw (kapusta pekińska) i owoców, pochodzących od naszych zaufanych, lokalnych dostawców. Kapusta pekińska, biała rzepa, jabłka, por, papryka chilli (chili gochugaru). Do tego proste przyprawy: cukier, sól, czosnek, imbir. Bez sztucznych barwników i konserwantów. Kimchi Olini to żywy, niepasteryzowany produkt, którego kiszenie trwa wiele tygodni, nim trafi do słoiczków, a w nich do Waszych domów.

Kimchi Olini ZOBACZ W SKLEPIE
Kimchi z rzepy ZOBACZ W SKLEPIE

Kimchi, z czym jeść?

Kimchi to nie tylko genialna, rozbudzająca apetyt przystawka na bazie kiszonej kapusty pekińskiej, którą możecie nakładać na małe talerzyki - prosto ze słoika (nie zapomnijcie jej posypać świeżym, zielonym szczypiorkiem i sezamem - mniam!). Kapusta kimchi może być podawane również jako składnik zup i praktycznych jednogarnkowców, składnik wyjątkowych surówek, wszelkiego rodzaju odżywczych bowli, woków z ryżem lub makaronem, burgerów, tostów, wrapów, a nawet jajecznicy!

Kimchi sprawdzi się zarówno na ciepło, jak i na zimno. W diecie mięsnej, wege i wegańskiej. Na śniadanie, obiad i kolację. To nasz tajemny składnik, który w zaledwie kilka minut zmienia zwykły bulion lub kromkę chleba, w wyjątkowe i zdrowe danie. Zresztą zobaczcie sami!

Zupa kimchi

Dzielimy się z Wami naszym przepisem na pożywną, rozgrzewającą i wzmacniającą zupę. Do zrobienia w zaledwie 15 minut! Szybkie, jakościowe gotowanie jest możliwe, gdy w waszej lodówce macie słoiczek kimchi.

Ugotujcie szybkie kimchi guk! Śmiejemy się, że to koreańska wersja naszej pomidorówki, zrobionej w poniedziałek, na bazie niedzielnego rosołu. By przygotować kimchi guk, wystarczy połączyć bulion mięsny lub warzywny z odpowiednia (dla naszych kubków smakowych) ilością kimchi. Nalaną do misek lub głębokich talerzy zupę, warto oprószyć szczypiorkiem, kolendrą lub pietruszka, a dodatkowo także sezamem lub naszą polską czarnuszką. Po prostu palce lizać!

Kanapka kimchi

Kimchi na śniadanie? Tak, tak i jeszcze raz tak! Jako dodatek do jajecznicy lub w postaci pożywnych ciepłych kanapek i tostów.

W Olini robimy to tak: dwie kromki naszego ulubionego, pełnoziarnistego pieczywa przykrywamy kimchi i żółtym serem. Do tego zestawu bardzo pasuje nam wyrazisty, dojrzewający cheddar. Odrobina masła po zewnętrznej stronie tosta i pyszny sandwich wędruje do opiekacza. To wersja wege, która świetnie smakuje z ostrymi sosami na bazie papryki lub pomidorów.

Do kanapki na ciepło można dodać także kawałki szarpanej wieprzowiny, wołowiny lub kurczaka. Tak powstaje pikantna wariacja na temat kultowej kanapki Reuben. Taką kanapkę najlepiej przygotować na chlebie żytnim i podawać w towarzystwie dalekiego krewnego kimchi - ogórka kiszonego.

Bibimbap z kimchi

Bibimbap to zdrowy, świetnie zbilansowany dietetycznie lunch, który, uwierzcie nam, pożera się także wzrokiem. Znajduje się w nim ryż oraz moc kolorowych warzyw, krótko blanszowanych na patelni z olejem sezamowym. Marchewka, szpinak, kiełki fasoli, grzyby shitake - bibimbap to świetny sposób na przemycenie do rodzinnego jadłospisu dużej ilości warzyw. Do tego dodatek mięsny lub tofu, sos na bazie ostrej papryki, kapusta kimchi, a na wierzch - jajko sadzone. Brzmi jak prawdziwa uczta dla wszystkich zmysłów, prawda?

Danie ma wyrazisty słodko-ostry smak z wyraźnym, sezamowym aromatem. Przepisów na Bibimbap jest całe mnóstwo. Bez problemu znajdziecie je w sieci, i szybko nabierzecie odpowiedniej wprawy, by przygotowywać własne wariacje na temat tej potrawy. We własne przepisy wpleciecie nie tylko Kimchi Olini, ale i nowe, ulubione warzywa. Bibimbapowe dania z kimchi możecie zamknąć w jednym lunchboxie. To wygodny pomysł na smaczny i zdrowy, domowy posiłek w godzinach pracy.

Surówka Kimchi

Jeśli chodzi o dania z Kimchi, nie można pominąć surówek! To świetny, zdrowy dodatek do wszelkiego rodzaju makaronów, ryżu, dań z ryb i owoców morza - z woka lub z patelni. Kapusta kimchi może spotkać tu następujące składniki (w proporcjach dopasowanych do Waszego gustu i apetytu):

  • Pietruszkę lub kolendrę
  • Marchewkę
  • Szalotkę lub białą /czerwoną cebulę
  • Rzodkiewki
  • Cukinię
  • Sok z limonek
  • Olej sezamowy
  • Warzywa wystarczy zetrzeć na tarce lub pociąć na mandolinie, a następnie połączyć z sokiem i olejem. Tak przygotowaną surówkę można jeść od razu lub zostawić w lodówce na 12 godzin, by świeże warzywa zamarynowały się w miksie sosów i zmiękły.

    Kimchi właściwości

    Wszystkie wymienione dania z Kimchi, regularnie królują na naszych stołach, dostarczając nam i naszym rodzinom witamin i dobroczynnych bakterii jelitowych. Czujemy się po nich lekko, ponieważ kimchi słynie z tego, że reguluje trawienie i funkcjonowanie układu trawiennego. To jednak nie koniec zalet wprowadzenia kimchi do rodzinnej diety. Kapusta kimchi jest polecana także jako sposób na wzmocnienie całego organizmu. Niezastąpiony jesienią, zimą, wczesną wiosną. Wiemy od was, że to jeden z pyszniejszych sposobów na odporność.

    Na zdrowie!

    Więcej o właściwościach Kimchi przeczytacie TUTAJ.

    Autorka:

    Zuzanna Adamkiewicz-Kiwer Miłośniczka włosingu i DIY. Mama stawiająca na naturoterapię i rodzinne życie w stylu less waste. Dla Olini pisze o pielęgnacji włosów oraz wzmacnianiu odporności u dzieci i dorosłych.

    Autorka:Zuzanna Adamkiewicz-Kiwer
    Miłośniczka włosingu i DIY. Mama stawiająca na naturoterapię i rodzinne życie w stylu less waste. Dla Olini pisze o pielęgnacji włosów oraz wzmacnianiu odporności u dzieci i dorosłych.

    Produkty z naszej olejarni:

    [product id="466, 18, 426, 170, 354, 366"]

    Sklep jest w trybie podglądu
    Pokaż pełną wersję strony
    Sklep internetowy Shoplo.pl